Saturday, December 18, 2010

how can i tell u..

hmmm..
runsing ble dgr...
"nie bukan tugas daus utk handle mnde nie..nie tugas abg!!.."
abg??
mcmne harus aku terangkn lg..
n aku taw..
die dh cukup bsr utk phm..
n seharusnye paling paham..
yg abg dh xde dh!!
mcmne??
mcmne aku nk ckp..
n terangkn..tanggungjwb itu harusla pada die kini..
aku?
aku yg die pggl akak@kak ngah..
ape peranan aku??
aku xtaw..
aku xpnh mnjd kakak..
n xpnh punye adik..
ape harus aku buat..
sedih..sedih ble melihat seorg adik...
yg sentiase mengharapkn ade pimpinan dr seorg abg atau kakak..
tibe2 rse diri nie xberdaya..
nk pikul tggungjwb arwah dulu..
die xpernah berkate jge keluarga die..
tp..aku merasa kn tggungjwb nie dh diletak dibahu ku..
sejak die menghembuskn nafas terakhir..
rse terbeban??
msti la tidak..
tapi aku takot..
xtaw nk buat ape..
mcm2 berlaku sekarang..
n aku yg hnye ade kudrat yg xseberapa nie..
xmmpu nk wat ape..
aku hanye mampu menangis..memikirkan dirimu yg dh lme tiada..
aku nk tolong..tp xmmpu..
adik2 sedih..
dtg mengadu..
ape harus aku buat???
daus slalu ckp.."kan bgus klu abg ade..msti xkn jd mcmnie..."
ya ALLAH...ape harus aku lakukan..??ape harus aku katekn lg.....
bg la aku kekuatan..
utk trus menjaga family nie ya ALLAH..
sesungguhnya..aku sygkan family nie..
seperti  family ku sendiri..

No comments:

Post a Comment